strona główna
Nad&Greg – cukiernia francuska
print
web
branding
logo

Cukiernia Nad&Greg to nowe miejsce na mapie Podgórza. Prace nad całym konceptem zaczęliśmy kilka miesięcy przed otwarciem. Chcieliśmy stworzyć przyjemne, aczkolwiek ekskluzywne miejsce. Wraz z architektem Bartoszem Haduchem z NArchitekTURY ustalaliśmy motywy przewodnie i konsultowaliśmy koncepcje. Chcieliśmy wdrożyć do identyfikacji motyw gry – zabawy, odkrywania… odkrywania niesamowitych składników francuskich ciastek, odkrywania Francji, edukowania. Bartosz wprowadził motyw dziurki od klucza w okiennicach, który idealnie wpasował się do konceptu. Zdecydowaliśmy się na delikatne przeróbki istniejącego już logotypu, kształtem diamentu nawiązaliśmy do charakterystycznych malutkich kwadratowych tart. Motyw wzoru podkreśla ekskluzywność, a przy okazji nawiązuje strukturą do patternów znalezionych między francuskimi uliczkami.

 

nad1-0

Spójne kwadratowe wizytówki nawiązują do konceptu marki, a zdecydowane mocne kolory – podkreślają nowoczesną stronę francuskiej cukierni. Menu zaprojektowaliśmy w formie składanej, co nasuwać ma na myśl mapę skarbów. Za każdym rozłożeniem dowiadujemy się o nawych skarbach cukierni. O właścicielach, cukiernikach, słodkościach. Finalnie o projekcie architektonicznym oraz zaprojektowanej przez Bartosza i jego brata instalacji artystycznej – mapy gwiazd na suficie cukierni.

nad2-0

nad3-0

nad4-0

Katalog to spójne połączenie identyfikacji ze stroną internetową. Zastosowanie klasycznych czcionek szeryfowych w połączeniu z eleganckimi bezszeryfami – podkreśla dobrze zbalansowaną w tym miejscu miksturę klasycznego kunsztu francuskiego cukiernictwa z nowoczesnym twistem, który nadali mu właściciele.

nad5-0

nad6-0

Staraliśmy się subtelnie nawiązywać do francuskich motywów, niekoniecznie wieżą Eiffela, czy Łukiem Tryumfalnym. Stąd pomysł na stworzenie etykiet formą podobnych do bardzo charakterystycznych znaków ulic.

 

Standardowo w naszych projektach postaraliśmy się o „organiczny/ręczny motyw”, czyli pieczątki z patternami wykorzystywane do stemplowania pudełeczek na wynos. Tym sposobem podkreśliliśmy, że każde ciastko, jest wykonywane ręcznie, każde różni się od drugiego, tak jak każdy stempel, różni się od kolejnego. Pattern na każdym pudełku – dodatkowo buduje świadomość marki.

 

nad7-0

stamp

nad8-0

nad9-0

nad10-0

 

Nie udałoby nam się stworzyć tak przyjemnej dla oka marki, gdyby nie niesamowite fotografie Daniela Salwy, które przynajmniej nam aktywują ślinianki. Koniecznie sprawdźcie Jego portfolio 🙂

nad11

nad12

nad-ciacho

nad-maliny

 

Portfolio Daniela

Zwieńczeniem projektu, było stworzenie smacznej interaktywnej strony internetowej oraz spójnej identyfikacji facebook’a. Przy stronie internetowej skupiliśmy się na jasnej nawigacji i ciekawej kompozycji opartej, a jakżeby inaczej na kwadratach. Wykorzystaliśmy ulubiony już motyw dziurki od klucza, do odkrywania kolejnych zakamarków cukierni.

Uważamy, że to cudny koncept, który ubogaci Podgórze swoimi słodkościami. Dla nas pycha – po raz kolejny. Zapraszamy was tam i na stronę i po ciacho.

nad14-0

nad16

zobacz www

inne projekty.